یک تخم مرغ بزرگ حاوی 212 میلی گرم کلسترول است که در مقایسه با اکثر غذاهای

 دیگر بسیار زیاد است. با این حال ، بسیاری از مطالعات نشان داده اند که کلسترول غذایی 

موجود در تخم مرغ بر سطح کلسترول خون تأثیر منفی نمی گذارد.

در حقیقت ، تخم مرغ کلسترول خوب "HDL" شما را بالا می برد و کلسترول LDL "بد" شما 

را از کوچک و متراکم به بزرگ تغییر می دهد.

یک تجزیه و تحلیل از 17 مطالعه در مورد مصرف تخم مرغ و سلامتی نشان داد که هیچ 

ارتباطی بین تخم مرغ و بیماری قلبی یا سکته در افراد سالم وجود ندارد .

علاوه بر این ، چندین مطالعه دیگر نیز به همین نتیجه رسیده اند.


تخم مرغ غنی از آنتی اکسیدان های منحصر به فرد است:


تخم مرغ به ویژه سرشار از دو آنتی اکسیدان لوتئین و زئاگزانتین است.

این آنتی اکسیدان ها در شبکیه چشم جمع می شوند و از نور مضر آفتاب محافظت می کنند و 

خطر بیماری های چشمی مانند تخریب ماکولا و آب مروارید را کاهش می دهند.

در یک مطالعه ، مکمل به طور متوسط 3/1 زرده تخم مرغ در روز به مدت 5/4هفته باعث 

افزایش سطح خون لوتئین به میزان 28–50٪ و زیاگزانتین به میزان 114–142٪ .


تخم مرغ از جمله مغذی ترین غذاهای روی زمین است

فقط به آن فکر کنید ، یک تخم مرغ حاوی تمام عناصر غذایی و مغذی مورد نیاز برای

 پرورش یک جوجه است.

تخم مرغ ها مملو از پروتئین ها ، ویتامین ها ، مواد معدنی ، چربی های خوب و مواد مغذی

 مختلف هستند.

یک تخم مرغ بزرگ شامل :

فقط 77 کالری ، با 5 گرم چربی و 6 گرم پروتئین با همه 9 اسید آمینه ضروری.

سرشار از آهن ، فسفر ، سلنیوم و ویتامین های A،B2،B5،B12 و....است.

حدود 113 میلی گرم کولین ، یک ماده مغذی بسیار مهم برای مغز است.

اگر تصمیم دارید تخم مرغ را در رژیم غذایی خود بگنجانید ، حتماً تخم مرغ غنی شده با 

امگا 3 بخورید بسیار مقوی ترند.

زرده ها را حتماً بخورید ، زیرا تقریباً همه مواد مغذی را در خود دارند.


 آیا تخم مرغ ها به شما در کاهش وزن کمک می کنند ؟

تخم مرغ در مقیاسی به نام شاخص سیری نمره بالایی دارد ، به این معنی که تخم مرغ به 

ویژه در ایجاد احساس سیری و خوردن کالری کلی کمتر مهارت دارد.

همچنین ، آنها فقط حاوی مقادیر کمی کربوهیدرات هستند ، به این معنی که آنها سطح گلوکز 

خون شما را افزایش نمی دهند.در مطالعه ای بر روی 30 زن دارای اضافه وزن یا چاقی 

که به عنوان صبحانه یک نان شیرین یا تخم مرغ می خوردند ، گروه تخم مرغ در پایان ناهار 

، بقیه روز و 36 ساعت آینده کمتر غذا خوردند.

در مطالعه دیگری ، بزرگسالان دارای اضافه وزن از نظر کالری محدود شدند و یا دو عدد 

تخم مرغ (340 کالری) یا نان شیرین برای صبحانه به آنها داده شد.

بعد از هشت هفته ، گروه تخم مرغ خوار موارد زیر را تجربه کردند:

61٪ کاهش بیشتر BMI

65٪ کاهش وزن بیشتر

34٪ کاهش بیشتر در دور کمر

کاهش 16 درصدی بیشتر چربی بدن

این تفاوت حتی اگر هر دو صبحانه حاوی کالری یکسانی باشند ، قابل توجه بود.

به بیان ساده ، خوردن تخم مرغ یک استراتژی عالی برای کاهش وزن در رژیم کم 

کالری است.


تخم مرغ منبع پروتئینی با کیفیت بالا :


تخم مرغ حاوی پروتئین های با کیفیت بالا با مشخصات اسید آمینه کامل است.

پروتئین ها عناصر اصلی سازنده بدن هستند و هم از نظر ساختاری و هم از نظر کاربردی 

عمل می کنند.آنها از آمینو اسیدهایی تشکیل شده اند که بهم متصل شده اند ، مانند مهره هایی 

روی رشته هستند و سپس به شکل های پیچیده جمع می شوند.

کیفیت یک منبع پروتئین با مقادیر نسبی اسیدهای آمینه ضروری تعیین می شود. یک منبع 

پروتئینی که همه آنها را در نسبت های مناسب داشته باشد ، یک منبع پروتئین با کیفیت بالا

 است.

تخم مرغ از بهترین منابع پروتئین در رژیم غذایی است. در حقیقت ، ارزش بیولوژیکی 

(معیار کیفیت پروتئین) اغلب با مقایسه آن با تخم مرغ ، که نمره کامل 100 به آنها داده 

می شود ارزیابی می شود.