بتا-هیدروکسی-بتا-متیل بوتریک ، یا HMB ، متابولیتی از اسید آمینه ضروری لوسین است. 


HMB معمولاً برای عضله سازی یا جلوگیری از از دست دادن عضله استفاده می شود.


مهمترین علتی که ورزشکاران به سراغ مکمل اچ ام بی می‌روند، افزایش رشد 

عضلانی، استقامت، سرعت ریکاوری، افزایش قدرت و کاهش عضله‌سوزی است.

این مکمل در حفاظت از عضلات بسیار تاثیر گذار است که در رژیم های کاهش وزن و 

شرایط های خاص تمرینی  دیگر نگران تجزیه عضلات خود نباشید و حتی در روزه‌داری

و با شکم خالی هم می‌توانید ورزش کنید و خیالتان از بابت عضلات راحت باشد.

مکمل اچ ام بی میزان روند تجزیه و تخریب پروتئین در بدن را کند کرده و باعث می‌شود 

زمانی‌ که تمرینات  شدید و رژیم غذایی هدفمند دارید با آرامش تمرین کنید و ذهنتان در گیر

 عضله سوزی  و یا از دست دادن عضله نباشد.

آسیب عضلانی ناشی از ورزش:

تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف HMB قبل و بعد از ورزش به جلوگیری از آسیب 

عضلانی کمک کند. 

کلسترول بالا:

 تحقیقات اولیه نشان می دهد که HMB می تواند کلسترول را کاهش دهد.

فشار خون بالا: 

تحقیقات اولیه نشان می دهد که HMB می تواند فشار خون را کاهش دهد.

چاقی :

 تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف HMB و انجام ورزش های مقاومتی به کاهش 

چربی اطراف کمر کمک می کند. اما مصرف HMB بدون ورزش کمکی نمی کند.

از دست دادن عضله مربوط به سن (سارکوپنی):

اکثر تحقیقات نشان می دهد که مصرف HMB می تواند از دست دادن عضلانی را که با 

افزایش سن رخ می دهد کمی کاهش دهد.


 چه مقدار HMB نیاز دارید؟

میانگین بین 1 الی 3 گرم در روز می توان مصرف کرد .

زمان مصرف :

قبل و بعد از تمرین  و یا با وعده های غذایی